måndag 16 april 2012

Flykten från Songkran การหนีสงกราณต์

Kom iväg i sista minuten från det galna Songkranfirandet i Chiang Mai. Hade köpt flygbiljett till Trat redan den 11 april men fick dagen innan reda på att myndigheterna utökat firandet från den 11 till den 18 april. Tänkte tillbringa dagarna på Ko Changs stränder men nu var jag inte så förtjust i stranden jag bokat bungalow på så stannade inte så länge som jag tänkt.

หนีสงกราณต์ที่เชียงใหม่ไปเกาะช้างที่ทะเล   แต่ไม่คอยชอบหาดผมดังนั้นไม่อยู่นาน



Den här stranden, Bang Bao, på sydspetsen av ön tyckte jag däremot om

หาดนี้อย่ที่เกาะช้างใด้  สวยกับสบาย


.


Här finns också öns enda condoprojekt. Väldigt fint men på tok för dyrt

มีคอนโดสวยแต่แพงเกินไป








Tröttnade på Ko Chang och tog bussen hit till Siem Reap i Kambodja igår.Hittade ett utmärkt hotel, dessutom billigare än min eländiga bungalow på Ko Chang och inget vatten förutom i poolen......

หลังจากพักที่เกาะช้างไปเสียมเรียบดีกว่า




 Siem Reap har sin charm.....och dessutom har jag gamla bekannta här

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar