söndag 20 november 2011

Norrut.....ท่าตอน

Jag har utforskat Thailands öar och stränder noggrant men inte rest mycket i norra Thailand fast än att jag bor här. Därför tog jag bussen norrut till staden Ta Ton vid den burmesiska gränsen. Den lilla staden ligger på bergssluttningarna till floden Mae Kok. Härifrån går det att fortsätta med båt till Chiang Rai.



 Hittade ett enkelt men fint beläget guesthouse i Ta Ton där igentligen ingenting fungerade, men jag har överseende med det mesta nu för tiden

 Var uppe tidigt på morgonen för att se soluppgången från templet på bergstoppen men molnen låg för lågt
 Här behöver man varken MC eller cykel , det är bara att vandra rätt ut i naturen. Befriande efter trafiken i
CM



 Bergstoppen
 Staden nedanför
 Fick lift tillbaka av en vänlig gammal man i hans ännu äldre bil
 Båt på Mae Kok
 Här brukar jag bo i Chiang Rai



1 kommentar:

  1. Och nu har du blivit "proffs"fotograf också, fina bilder!

    SvaraRadera