onsdag 10 november 2010

Livet på Santitham Road.

Nu bor jag på Santitham Road igen, gatan jag alltid brukar bo på. Jag hyr en liten lägenhet här i väntan på att min condo ska bli färdig. Förhoppningsvis till februari, men jag kan vänta. Blir jag bara inte upplurad så är jag nöjd ändå.
Här finns det restauranger, barer och caféer alldeles utanför dörren och möjligheter för faranger att hyra service lägenheter. Lägenheten jag hyr är både bra och billig.
Det har slutat regna och “Den kalla årstiden” har börjat. Det har varit runt 20 C de senaste kvällarna, något man uppskattar när man lever i ständig värme.
Det blir lite vardagsrutin här med . På morgonen går jag över gatan och äter frukost, cyklar till skolan, pluggar lite på något café, ibland vid swimmingpoolen. På kvällen är det inte svårt att hitta någon restaurang med bra thaimat och sedan fortsätta till någon barerna jag brukar besöka. Nu är det också en 10 dagars filmfestival som jag varit på de flesta kvällar, bra europeiska filmer som visas utomhus vid floden Ping



Hyr en liten etta

Balkong med "thailändskt kök"


Skulle jag mot förmodan behöva en nalle så finns det ett stort utbud............



Det här är min favorit restaurang på gatan: Sabaidee Santitham, som blivit uppmärksammad för sin klassiska thailändska inredning och finurliga detaljer som akvariet under golvet och fiskar i bardisken





Här brukar jag äta min frukost och ibland sitta och plugga på eftermiddagarna






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar