måndag 1 november 2010

Födelsedagsfest.........








Min sista dag i Pattaya fyllde Tuk 27 år och hade födelsedagsfest på en bar där flera av hennes vänner jobbar. Jag känner en av dem och var också bjuden. Fest för min syster som de uttrycker det här om man är nära vän med någon, ibland blir det väldigt många systrar och bröder. Har varit på liknande fester förr och de följer samma mönster: Först lite tilltugg sedan ordentligt med thaiwhisky och cola, det går åt många flaskor, presentutdelning med blommor och de obligatoriska nallarna, tårta med ljus och och mycket fotograferande och skålande hela kvällen. Jag fick också prenent, en halsduk eftersom jag skulle resa till denna nordligt belägna stad. Roligt att vara med, fast vid 1-2 tiden på natten när de flesta fortsatte till disco som inte stänger förrän solen går upp tyckte jag att det räckte för mig……..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar