onsdag 5 december 2012

Fars Dag i Thailand ตัวแทนพ่อที่วันพ่อ

I Thailand infaller Fars Dag på Konungens födelsedag den 5 december. Skolan där Pah's son studerar hade valt ut ett antal elever till skolans bästa söner och döttrar som skulle hedra sina fäder. Valet hade också fallit på hennes son Christopher men eftersom hans pappa inte är i livet längre blev jag tillfrågad om jag kunde agera ställföreträdande far på cermonin. Något som jag kände mig hedrad av och naturligtvis inte kunde tacka nej till.

I Thailand går man i 2 typer av skolor före universitetet. Pratom (årskurs 1-6 i Sverige) och Mattayom (årskurs 7-9 + gymnasiet i Sverige). Chris går i Mattayom 3.

Det som slår mig mest när man kommer till en thailändsk skola är hur vänliga och artiga eleverna är, det här är definitivt inte Sverige......

 คริสเป็นลูกชายดีทีสุดที่รงเรียน ผมเป็นตัวแทนพ่อตอนทีฉลองวันพ่อ 



ครูใหญ่ให้ผมเอกสาร    


นักเรียนสุภาพมาก  ที่นี้กราบ


 คริสเรียนที่มัธยมสาม  เล่นทรอมโบนด้วย

คุนแม่ภูมิใจกับลูกชายคริส



ภากับผม

2 kommentarer:

  1. Grattis i efterskott, extrafarsan.

    SvaraRadera
  2. Om jag förstod det rätt så var jag extra-extrafarsa eftersom den jag representerade tydligen var extrafarsan Hasse!

    SvaraRadera