onsdag 28 september 2011

Till slut klart.....

Efter många turer och lång väntetid är till slut min lägenhet i Condo komplexet Mountainview klar. Känns bra att bo här och leva i en egen lya med lite mer plats. Att ha möjlighet att laga mat, lyssna på min musik,sitta och läsa på balkongen, gå ner och simma i swimmingpoolen och allt möjligt annat som man inte gör i hyrda rum. Uppskattar också att efter flera år bo i en lugn, tyst och grön omgivning. Från balkongen har jag utsikt mot Doi Suthep där man ser ljusen från templet på toppen när det är mörkt. Skillnaden från det intesiva men stökiga Santitham där jag bott tidigare är stor.





Sedan jag kom tillbaka hit har jag engagerat mig i att få allt att fungera. Att köpa allt ifrån MC, TV, HiFi-anläggning till riskokare, smörgåsgrill och glas & bestick. Dessutom krävs det mycket papper och dokument i detta byråkratiska land. Har varit många besök på Immigration, Svenska konsulatet och Kommun kontoren. Papper som tar tid och mycket möda att få. I går blev jag också den stolta innehavaren av mina thailändska körkort för MC och bil.

1 kommentar:

  1. Fina bilder. Görfräck lägenhet. Grattis Khun Ivar (för du är väl lite thailändare nu).

    SvaraRadera